úvod

Redesign webu 3D START v roce 2006 provádím v době, kdy se již asi 2 roky aktívně nevěnuji 3D modelování, ale právě webdesignu, avšak i na základě ohlasu čtenářů se domnívám, že zkušenosti zde zachycené jsou stále platné a proto jsem se rozhodl dát celému webu nový kabát.

Důvod, proč tohle píšu je v celku prostý: když jsem já začínal se 3D modelováním na počítači, nikdo mi nic takového neřekl (první učitelé ve škole nestáli za řeč, později se to naštěstí zlepšilo...) a na všechno jsem si musel hezky přijít sám, což sice není špatná cesta, ale je poněkud zdlouhavá. Takže to berte tak, že Vám nechci ušetřit práci, ale čas, kterého stejně strávíte u počítače jistě hodně.

pozn.: Tento návod se budu snažit dělat co nejinteraktivnější, proto nenechávejte žádné odkazy bez povšimnutí!

A abyste mi věřili, že tu jen tak neplácám, ale něco o této problematice i vím, tak tady předkládám pár mých prací na ukázku a odkazy na mého příležitostného zaměstnavatele VÝZKUMÝ A ZKUŠEBNÍ LETECKÝ ÚSTAV - divize VRTULE, pro který jsem ve 3D vymodeloval několik typů 2 a 3 listých, za letu hydraulicky stavitelných, vrtulí a získlal s nimi na soutěži MCAD hezké třetí místo (též publikováno v časopise Computer design 5/2000).

Hodně zdaru a pevných nervů do vašich prvních pokusů Vám přeje BoB!

Případné dotazy se mi nebojte napsat.

předpokládám:

Jestli hodláte číst tento návod, tak vemte prosím na vědomí, že předpokládám, že když chcete modelovat v nějakém 3D programu (platí to hlavně pro CADy), tak se v něm už alespoň trochu umíte pohybovat a víte jak nakreslit čáru, kružnici a podobně. Také předpokládám, že víte, co to je souřadnicový systém a jak v něm zadat polohu bodu v souřadnicích X, Y. Ve 3D přibývá už jen osa Z, takže to přece nemůže být tak těžké...